Email Marketing

 

Marketing Monday - Méně hádejte, více testujte

Internet přečteno 1397 25.05.
2012
komentováno 0

Na blogu Meebia vyšel velmi zajímavý článek zhodnocující pravidelnou akci Marketing Monday, tentokrát o uživatelském testování.

Jako nejdůležitější kritérium pro výběr té či oné varianty, které v prezentaci zaznělo, vidím motivaci týmu. Pokud je interní tým zvědavý na výsledky a průběh testování projektu, na kterém sám pracuje, vyplatí se testy provádět interně. Pro interní testování hovoří i nižší finanční nároky a rychlost zpracování výsledků.

Pokračování článku na Meebio blogu.

zobrazit komentáře

Rozdíl mezi českou a zahraniční diskusí na internetu. Co vy na to?

Internet přečteno 8462 10.04.
2010
komentováno 37

Poslední dny mě docela trápí jedna věc, se kterou se setkávám čím dál tím víc častěji. Diskutovat na českých diskusích, twitteru nebo jiné službě se někdy rovná boji o holý život a o svou existenci. Omluvte prosím několik dalších řádků článku, nebudou slušné. Celkem mě stávající situace sere.

Když jste člověk, který má světu co říci a rád se zúčastní věcné a inteligentní diskuse, budete se potýkat s velkým odporem. Dejme tomu, že máte odborný blog na nějaké téma, které vás zajímá. Sepíšete článek a dychtivě očekáváte reakce od čtenářů, díky kterým se něco přiučíte, získáte motivaci sepsat ve svém volném čase další článek a celkově vás tato činnost baví. Kdepak, tohle u nás nefunguje. Když napíšete článek, první člověk v diskusi s váma nebude souhlasit a označí vás za idiota. Druhý člověk napadne vaši češtinu. Třetí člověk označí první dva za idioty a další v pořadí začne rozebírat češtinu těch před ním. Další návštěvník cítí nutnost oznámit, že ti před ním jsou kokoti a určitě volí ODS. Na to další člověk napadne ČSSD a všechny označí za vypatlance. Čtenář za nimi napíše svým rodným jazykem komentář ve slovenštině, načež je mu v dalších komentářích řečeno, že je idiot a slovák a ať táhne do prdele. Když na tohle zareagujete a budete se diskusi stáhnout tam, kam chcete aby se ubírala, je vám řečeno abyste raději drželi hubu a abyste se ani neozývali, když jste napsali takový blábol.

Tato situace se netýká jen blogu, ale i třeba twitteru. Je jen málo českých jedinců na twitteru, se kterými jde diskutovat věcně, i když máte rozdílné názory. Ve většině případů jste ale označeni za kryply, kterým daný člověk nemá potřebu vysvětlovat jeho postoje. Pouze tím ale maskuje svou omezenost, věcně se bavit o věcech, ke kterým něco dodal. Úplně si dovedu představit, jak v budoucnu některý z těchto lidí na svém blogu na konci článku napíše : “Nepište komentáře vy čuráci, protože nemám chuť vám vysvětlovat svůj postoj”.

Ve světě se v diskusích můžete cítit jako Alenka v říši divů, pokud jste na výše zmíněné reakce v Česku zvyklí. Když něco postnete v zahraničí, první čtenář napíše v komentářích, že je mu ctí být první komentující. Druhý je rád, že jste článek napsali a poděkuje vám za to. Třetí označí článek doslova za lovely, což je slovo, ke kterému nemáme v Česku ekvivalent. Kladné superlativy se u nás nevedou. Čtvrtý nabídne jiný způsob řešení, ale označí váš způsob za skvělý a řekne, že ho taky vyzkouší. Lidi, poznáte ten rozdíl? Nadáváte na slováky, američany, ale sami jste blbci, pokud něco takového vypustíte z úst.

Osobně jsem dnes přestal sledovat 20% lidí na twitteru jen proto, abych mohl diskutovat pouze s inteligentními lidmi. Vás čtenáře nevyfiltruji a ani to nechci, jen se prosím pořádně zamyslete, do jaké skupiny lidí chcete patřit a jak chcete reagovat na cizí názory, otevřete se novým postupům, řešením a hlavně novému chování, protože takhle to daleko nedotáhneme !

Na závěr bych rád jen dodal to, že si vážím každého kvalitního názoru a otevírám prostor pro cílenou a věcnou diskusi. Děkuji za pozornost.

zobrazit komentáře

Život v Googleplexu (uvnitř video)

Internet přečteno 3348 17.05.
2009
komentováno 11

googleNejdříve je třeba si vysvětlit, co to Googleplex je, pro ty, co tohle slovní spojení slyší poprvé. Jedná se o hlavní sídlo společnosti Google, kterou není třeba nijak zdlouhavě popisovat. Jistě ji každý dobře zná a minimálně jednou denně využije její služby. Pro ty z vás, kteří přece jen neví, v čem kromě vyhledávače, Google slaví úspěch, je zde můj starší článek, ve kterém jsem se podrobněji zaměřil na služby Google.

Sídlo firmy Google (dále jen Googleplex) si každý představuje jako jakousi budovu s mnoha patry, kde se hemží lidé v kravatách a kde naplno pracuje mnoho řadových zaměstnanců. Realita je však úplně jinde. Googleplex spíše připomíná malé město a když říkám město, myslím město se vším všudy. Zaměstnanci jsou zde hýčkáni tak, jak snad nikde jinde. Celý komplex obsahuje několik bazénů, restaurací, fitcenter, hřišť, parků a dalších rekreačních míst. Zaměstnanci zde mají volnou pracovní dobu, volný vstup, do všech rekreačních částí a jídlo ve všech fastfoodech a restauracích zdarma.

Google si je přesně vědom potenciálu, který je ve spokojeném a odpočinutém zaměstnanci. Musím smutně dodat, že nejsem ani zaměstnancem Google a ani jsem v Googleplexu nikdy nebyl, ale na druhou stranu mám radost, že momentálně pracuji pro jednu z předních firem, zabývajících se webdesignem, která razí podobnou strategii v rekreačních činnostech a pracovních podmínkách, jako je tomu u společnosti Google.

A co vy, jak je to u vás ve firmě, kde pracujete? Máte podobně přátelsky laděné prostředí nebo máte píchačku s osmihodinovou pracovní dobou a přes to vlak nejede? Nebo jste podnikatelé? Jak to řešíte se zaměstnanci vy? Myslím si, že je zde obrovský prostor pro diskusi, na kterou se těším v komentářích.

zobrazit komentáře

 

Email Marketing